Nincs termék
Az árak az Áfát tartalmazzák
Ha Te is a Nagy Öt keresed, hívd segítségül a rózsakvarcot, mert ez az a...
A hegyikristály a legnépszerűbb ásványok egyike a rózsakvarc és az...
A rózsakvarc hatása : a rózsakvarc erősíti az idegrendszert. Segíti a...
Az ametiszt azt egyik legnépszerűbb ásvány a hegyi kristály és a...
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Általános Vásárlási Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató weblapján (www.istennokekszerei.hu, www.borostyanshop.hu) történő jogviszonyokra terjed ki.
Eladó adatai:
Az Eladó neve: United-Press Korlátolt Felelősségű Társaság
Az Eladó székhelye és telephelye: Sárospatak, 3950 Radvány u. 1/b.
Az Eladó elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@istennokekszerei.hu
Cégjegyzékszáma: Cg.05-09-0100973
Adószáma: 13200633-1-05
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Miskolci Törvényszék Cégbírósága
Telefonszám: +36-30/415-0858
Adatvédelmi nyilvántartási száma: folyamatban
A szerződés nyelve: magyar
A tárhelyszolgáltató adatai:
Tárhelyszolgáltató:Shoprenter.hu Kft.
Cím:Debrecen, Kassai u. 129.
E-mail:info@shoprenter.hu
Internet:www.shoprenter.hu
Telefon:+36-1/234-5012
Cégjegyzékszám: Cg. 09-09-020636
Alapvető rendelkezések:
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a 45/2014. Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól, vonatkozó rendelkezései. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A jelen Szabályzat 2019.szeptember 30. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Az Eladó jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat az Eladó azok hatályba lépése előtt 14 (tizennégy) nappal a weboldalakon közzéteszi. A Vevő a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
A Vevő, amennyiben belép az Eladó által üzemeltetett webshopba, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Vevő nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
Az Eladó fenntart magának minden jogot a webshop, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a webshop terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
Ásványokból, féldrágakövekből, drágakövekből, nemesfémekből és egyéb fém alkatrészekből készített ékszerek és egyéb termékek.
A megjelenített termékek online rendelhetők, A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!
A webshopban az Eladó részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, mivel forgalmazó által értékesített termékek egyediek bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, az Eladó teljeskörűen tájékoztatja a Felhasználókat az akció időtartamáról.
Rendelés menete
A Vevő megrendelése minden esetben fizetési kötelezettséget von maga után!
Rendelést kétféle módon adhat le webáruházunkban:
- Regisztráció nélkül
Válassza ki az Önnek tetsző ékszereket, tegye a Kosárba! Majd adja meg a szállításhoz és számlázáshoz szükséges adatait, majd fejezze be a rendelést!
- Regisztrált vásárlóként
A regisztráció során meg kell adnia a nevét, e-mail címét, telefonszámát, számlázási- és szállítási címét. A megrendelés előtt lépjen be a fiókjába és az Önnek tetsző ékszerek kiválasztása után rendelje meg azokat. Fiókjában nyomon tudja követni rendelése állapotát.
A rendelés folyamata mindkét esetben megegyezik.
Szállítási módok: Magyar Posta (ajánlott, elsőbbségi levélként) és MPL futárszolgálat (csomagként)
Fizetési módok:
Utánvétel: ennél a fizetési módnál a számla ellenértékét az áru átvételekor a kézbesítőnek kell kifizetned, akinél készpénzzel és bankkártyával is fizethetsz.
Bankszámlára történő előreutalás: ha ezt a fizetési módot választod, a megrendelés teljes összegét (ha felszámítottunk szállítási díjat, akkor azt is) az alábbi bankszámlára utald el:
United-Press Kft.
K&H Bank 10201006-50230628-00000000
Kérlek, hogy az átutalás megjegyzés rovatába írd be a megrendelés számát, melyet a megrendelés elküldése után kapott visszaigazoló e-mailben találsz.
Bankkártyás fizetés : a megrendelt ékszereket a megrendelés végén azonnal kifizetheted. A biztonságos fizetést az K&H Bank Zrt. rendszere garantálja. Bankkártya adataidhoz webáruházunk nem fér hozzá, mi csak a fizetés eredményességéről kapunk értesítést.
Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A fizetendő végösszeg a megrendelést visszaigazoló e-mailben megtalálható. A Vevő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a termékeken, a csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni. Sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt az Eladó nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
A fizetési folyamat során a Big Fish Payment Services Kft (Budapest, 1066, Nyugati tér 1-2.) a kereskedő és a fizetési szolgáltató közötti adatforgalmat biztosítja
A megrendelések feldolgozása és teljesítés
A Vevő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolást a Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, A Vevő az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Az Eladó kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Vevő rossz e-mail címet adott meg a regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben (H-P 9-17:30) történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Az Eladó ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
A Vevő megrendelését a 06-30/415-0858-as telefonszámon is leadhatja. Ebben az esetben nem küldünk külön e-mailt a megrendelésről, mert a telefonon már minden adat egyeztetésre került, mely alapján a termékeket a megbeszélt napon kiszállítjuk a Postán keresztül.
Ha az Eladó a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
Az Eladó fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag a Vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!
Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a Vevő felé azonnal értesítést küld az Eladó webáruház-szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az Eladó és a Vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a Vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az Eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a Vevőhöz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Vevő ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az Eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a Vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a Vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a „Kapcsolat” menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor.
Termék cseréje
Amennyiben a választott termék színével, méretével nem elégedett kérheti a Vevő annak cseréjét.
Ebben az esetben küldje vissza címünkre (Sárospatak, Radvány u. 1/b.) a terméket, postai úton bélelt borítékban, ajánlott levélként. Az áru mellé kérjük tegyen bele az ajánlott válaszlevélhez szükséges bélyeget, illetve egy rövid leírást arról, melyik terméket kéri helyette. A levél elvesztéséből és esetleges sérüléséből adódó kár a Vevőt terheli. A kért terméket, ha van készleten postafordultával elküldjük. Ha a két termék között árbeli különbség van a Vevővel külön egyeztetünk annak kiegyenlítési módjáról.
Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes összegének kifizetéséig az Eladó tulajdonában marad.
Elállás joga az EU-ba és Magyarországra való szállítás esetén
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének és a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. Rendelet értelmében a Vevő a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. A leírtakkal ellentétben webáruházunkban a Vevőnek a kézhezvételtől számítva 30 napja van arra, hogy a szerződéstől elálljon. Jelen tájékoztató hiányában a Vevő jogosult 1 évig gyakorolni az elállási jogát.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Vevőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. Az Eladó azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
Nem illeti meg az elállási jog a Vevőt olyan termék esetén, mely a Vevő személyéhez kötött, a Vevő utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő.
Az Eladó a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabály értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a teljes kifizetett összeget a Vevő részére.
Amennyiben a Vevő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti az Eladó elérhetőségeinek valamelyikén írásban, vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a Postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el az Eladó. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Vevő az Eladó részére.
A Vevőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vevőt terheli! A termék visszaérkezését követő 14 napon belül a Vevő által megadott bankszámlaszámra visszatéríti az Eladó a termék vételárát.
A termék adásvételére irányuló szerződés esetén az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is, amíg a Vevő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte, a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a visszatartás joga az Eladót, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
A Vevő egyéb panaszával is megkeresheti Eladót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
A felelősség korlátozása
Az Istennokekszerei.hu és a borostyanshop.hu, mint Eladó semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:
Az Eladó kárfelelőssége kifejezetten korlátozott. Az Eladótól megrendelt és az általa visszaigazolt megrendelés, bármely okból részben vagy egészben bekövetkező esetleges meghiúsulása esetén, illetve a meghiúsult teljesítés miatt a Vevőnél bekövetkezett bármely kár felmerülése miatt az Eladó kárfelelőssége maximum az érintett termék értékének összegére korlátozódik. Az Eladó az ezen összeg feletti kárfelelősségét kifejezetten kizárja. Az Eladó kárfelelőssége nem terjed ki az elmaradt haszonra és a következményes károkra, ideértve a költségeket és a nem vagyoni kárt is.
Az Eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy a webáruházban pontos és helyes információk jelenjenek meg. Az esetleges elírásokért, téves adatokért, nem megfelelő vagy félreértelmezett idegen nyelvű fordításokért, valamint a tájékoztatásból, illetve az információk félreértéséből fakadó esetleges károkért az Eladó semmilyen felelősséget nem vállal.
A webáruházban megjelentetett termékfotók illusztrációk, a termékek tényleges megjelenése a fotókon bemutatottól esetenként eltérhetnek.
A termékoldalakon található termékleírások kifejezetten csak tájékoztató jellegűek, és nem minden esetben teljes körűek.
Az Eladó nem vonható felelősségre semmilyen vis maior esetén, vagy bármilyen olyan eseménnyel kapcsolatban, amely nem áll az irányítása alatt. Az Eladó nem vonható felelősségre a tárhelyszolgáltatójánál történt rendszerleállásból vagy rendszerhibából adódó, a webáruházat és a Vásárlót érintő adatvesztés, adatmódosulás, vagy szintén ebből adódó, harmadik fél számára esetlegesen elérhetővé vált személyes információk esetén.
Az Eladó nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik fél vagy személy által valamely résztvevő rovására történt csalás vagy számítógépes támadás esetében.
Abban az esetben, amennyiben a Vásárló bármilyen formában megsérti a szabályokat, az Eladó szabadon érvénytelennek nyilváníthatja megrendelését, amely esetben a Vevő nem jogosult fellebbezni a döntés ellen. A webáruház és tartalmának jogosulatlan felhasználása büntető- és polgári jogi következményeket vonhat maga után. Az Eladó követelheti a jogsértés beszüntetését és felmerülő kárának megtérítését.
Vegyes Rendelkezések
Az Eladó kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
Amennyiben az Eladó a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy az Eladó egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
A Vevő és az Eladó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
Panaszkezelés rendje
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Vevő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
Az Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Az Eladó a panaszról és a Vevő az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát átadja vagy elküldi a vásárlónak.
Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 5évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
A Webáruház által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben előírt adatokat.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait. Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek.
A Budapesti Békéltető Testület: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu Fax: 06 (1) 488 21 86 Telefon: 06 (1) 488 21 31
A Fogyasztó a webáruházzal kapcsolatos vitája esetén a lakóhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulhat. A békéltető eljárásban a webáruház üzemeltetője a vonatkozó jogszabály alapján köteles részt venni és együttműködni. A Békéltető Testületek elérhetőségét az alábbi táblázat tartalmazza:
Megyei Békéltető Testületek felsorolása | Elérhetőségek |
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület | Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax száma: (76) 501-538 E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu |
Baranya Megyei Békéltető Testület | Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu |
Baranya Megyei Békéltető Testület | Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu |
Békés Megyei Békéltető Testület | Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, Fax száma: (66) 324-976 E-mail cím: bmkik@bmkik.hu |
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület | Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu |
Budapesti Békéltető Testület | Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf. 10. Telefonszám: +36 1 488 2131 Telefax: +36 1 488 2186 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu |
Csongrád Megyei Békéltető Testület | Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 486-987 Fax száma: (62) 426-149 E-mail cím: info@csmkik.hu |
Fejér Megyei Békéltető Testület | Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 E-mail cím: fmkik@fmkik.hu |
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület | Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-217 Fax száma: (96) 520-218 E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu |
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület | Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-749 Fax száma: (52) 500-720 E-mail cím: info@hbkik.hu |
Heves Megyei Békéltető Testület | Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 Fax száma: (36) 323-615 E-mail cím: hkik@hkik.hu |
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület | Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu |
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület | Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 E-mail cím: kemkik@kemkik.hu |
Nógrád Megyei Békéltető Testület | Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 E-mail cím: nkik@nkik.hu |
Pest Megyei Békéltető Testület | Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240. Telefonszám: +36 1 269 0703 Ügyfélfogadás: keddtől-csütörtökig 9-14 óra között E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu web: www.panaszrendezes.hu |
Somogy Megyei Békéltető Testület | Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 E-mail cím: skik@skik.hu |
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület | Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 420-180 E-mail cím: endrediemese@invest.hu |
Tolna Megyei Békéltető Testület | Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 E-mail cím: kamara@tmkik.hu |
Vas Megyei Békéltető Testület | Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 E-mail cím: vmkik@vmkik.hu |
1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Ha a vállalkozás jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
2. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.
3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
5. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
7. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
8. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
h. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
i. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
j. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
9. Szolgáltató az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
10. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
11. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
12. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
13. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
14. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
15. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
18. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el
21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.
22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
24. Elállási jog gyakorlásának a menete:
a) Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
b) Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
c) A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
d) A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
e) Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.
Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Kellékszavatosság
1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó (ha Fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás és használt termék esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó Fogyasztónak minősül)?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
6. Milyen esetben élhet Fogyasztó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7. Milyen jogok illetik meg Fogyasztót a termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
9. Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.
11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
12. Szolgáltató nem tartozik szavatossággal az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem térhet el.
.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
4. A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
6. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.
7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
Fontosnak tartod egészséged és jó közérzeted megőrzését? A táplálkozásra és a mozgásra való odafigyelésen túl sok múlik azon is, mennyire vagy képes megteremteni a belső harmóniát a mindennapi stressz mellett. Napjainkban a természetes gyógymódok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, hiszen mellékhatások nélkül teszik lehetővé a szervezet egyensúlyának megteremtését. A szabad energiaáramlásban és az ebben rejlő erőben sokan hisznek, s a tapasztalatok is alátámasztják, hogy a 7 fő és 18 kisebb csakra a 700 meridiánnal együtt gondoskodik arról, hogy miként érezzük magunkat. Az ásványokból készült karkötők segítségével feloldhatóak a blokkok és megvalósítható a szabad energiaáramlás. Ennek számos előnyét érezheted, ám nem mindegy, milyen ásvány mellett teszed le a voksod. Ha egy olyan ásvány ékszert keresel, amely rendkívül erős gyógyító hatással rendelkezik, akkor érdemes kipróbálnod a hegyi kristály nyújtotta előnyöket. Maga az anyag egy színtelen, átlátszó kvarc, ám lehetnek benne szilárd halmazállapotú részek vagy folyadékok, amelyek megtörik átlátszóságát.
Elsősorban azért tartják a legerősebb gyógyító kristálynak, mert a hegyi kristály minden más ásvány hatását fokozza. Hatásait egyébként a hagyományos orvostudomány is elismeri, hiszen vannak olyan műszerek, melyek ebből az alapanyagból készülnek. Gyakorlatilag minden csakra és csillagjegy számára ajánlható, s alapvetően erősíti a test összes funkcióját. Az immunrendszer működésének erősítésével javítja az általános közérzetet, de pozitívumai természetesen nem merülnek ki ennyiben. Ha szellemi munkát végzel, vizsgázol, tanulsz, vagy egyszerűen csak szeretnéd javítani emlékezőtehetséged, akkor a hegyi kristály ékszerek a legjobb választásnak bizonyulnak. A gondolkodás élénkítésével jobb problémamegoldóvá válhatsz, ráadásul az érfalak lerakódásaitól, a láztól és a gyulladásoktól is könnyebben megszabadulhatsz egy hegyi kristály alapanyagból készült nyaklánc vagy karkötő segítségével. Erősítsd aurádat, és vezesd el a negatív energiákat hegyi kristály viselésével!
Az ékszerviselés története régmúlt időkre nyúlik vissza. Évezredekkel ezelőtt főként a fából, csontokból készült darabok voltak elterjedtek, ám az idő múlásával egyre szélesebb körben álltak rendelkezésre anyagok az ékszerkészítéshez. Napjainkban az ásványok kiemelt népszerűségnek örvendenek, s ez nem csak igényes megjelenésüknek köszönhető, hanem a bennük rejlő gyógyító erőnek is. Az ásvány karkötő anyagától függően segít viselőjének az egészség megőrzésében, valamint annak helyreállításában. A hagyományos orvostudomány és a természetes gyógymódok képviselői is egyetértenek abban, hogy a szervezet egyensúlyi állapotának megteremtése rendkívül fontosnak bizonyul. Számos szervi panasz visszavezethető az egyensúly hiányára. A szervezet energiáinak szabad áramlása megteremthető ásvány karkötő viselésével, ráadásul, ha jól választasz alapanyagot, számos egészségügyi panaszodnak is búcsút mondhatsz. Ha az ásványokat hatékonyság szerint rangsorolnunk kellene, akkor a hegyi kristály vezető helyet foglalna el. Méltán nyerné el ezt a megtiszteltetést, hiszen az áttetsző kristályból készült ékszer felerősíti a holdkő, ametiszt, vagy minden más ásvány hatását.
A holdkő, az ametiszt, a kalcedon, a tigrisszem, vagy a vörös jáspis is igen keresettek napjainkban, így ha közülük választhatsz, biztosan nem lőhetsz mellé. Az ásvány karkötő korosztálytól függetlenül ajánlott, ráadásul ajándékba is remek döntés egy hasonló, igényes, gyakorlatilag bármilyen alkalomra viselhető ékszer. A vonzó megjelenés sokszor éppen az olyan apróságokon múlik, mint a választott ékszerek. A bizsuk és a személyiségedhez nem passzoló darabok helyett érdemes olyan alapanyagból készültek mellett döntened, amelyek egyszerre stílusosak, természetesek, és ugyanakkor gondoskodnak a testi-lelki egyensúly megteremtéséről. Az ásvány karkötő akár ajándékba is remek választás, így ha barátnőd, családtagjaid szeretnéd meglepni valami igazán személyes és igényes darabbal, akkor érdemes körülnézned az online kínálatban. Az ásvány karkötő viselése segíthet abban, hogy harmonikusabb, boldogabb és kiegyensúlyozottabb lehess. A marokkő pedig az otthon díszeként lehet hatással a benne lakókra.